Pacjent zgłaszający się do Izby Przyjęć w trybie planowym powinien posiadać:
- Skierowanie do Szpitala.
- Dowód osobisty lub inny dowód tożsamości ze zdjęciem np. paszport, prawo jazdy, dzieci – książeczkę zdrowia, legitymację szkolną.
Wskazane jest posiadanie:
- Wyników wcześniej wykonanych niezbędnych badań diagnostycznych umożliwiających potwierdzenie wstępnego rozpoznania oraz kart informacyjnych dotyczących leczenia.
- Osobistych przyborów toaletowych, obuwia domowego, piżamy, sztućców itp.
Pobyt w szpitalu:
- Pieniądze i przedmioty wartościowe można złożyć w depozycie Szpitala.
- Szpital nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty wartościowe i przedmioty zatrzymane przez chorego.
- Odzież osobista pacjenta może być przechowywana w magazynie szpitalnym.
- Pracownik Izby Przyjęć w zależności od stanu zdrowia zgodnie ze skierowaniem zaprowadzi lub zawiezie chorego w oddział.
- W oddziale pielęgniarka udzieli choremu wszelkich informacji zapozna z topografią i regulaminem oddziału oraz z Kartą Praw Pacjenta, przeprowadzi wywiad pielęgniarsko-epidemiologiczny.
- Lekarz przeprowadzi wywiad, przeprowadzi badanie podmiotowe i przedmiotowe, zaproponuje diagnostykę oraz leczenie.
- Na zlecone badania pacjent udaje się do pracowni z pielęgniarką lub sanitariuszem.
- Należy przebywać w oddziale w porze obchodów i zabiegów.
- Posiłki są wydawane i spożywane w salach chorych lub w wyznaczonych pomieszczeniach oddziału.
- Opuszczanie oddziału po godzinie 20:00 powinno być zgłaszane pielęgniarce dyżurnej.
- Pacjent jest odpowiedzialny za przedmioty oddane do jego użytku na czas pobytu w szpitalu. Za szkody powstałe z jego winy ponosi pełną odpowiedzialność.
- Szpital dopuszcza używanie przez pacjentów telefonów komórkowych oraz korzystanie z Internetu z wykorzystaniem wyłącznie prywatnych urządzeń mobilnych, takich jak telefon komórkowy, smartfon lub komputer przenośny (laptop, notebook lub tablet).
- Oddziały Szpitalne mają do dyspozycji aparat telefoniczny z przenośną słuchawką, który jest udostępniony pacjentowi w przypadku braku posiadania przez niego telefonu komórkowego. Informacje o stanie zdrowia pacjenta udziela ordynator oddziału lub lekarz prowadzący danego pacjenta, za zgodą chorego –osobie przez niego wyznaczonej.
Odwiedziny chorych:
- Nie zezwala się na odwiedziny chorych przebywających w salach pooperacyjnych.
- Należy ograniczyć odwiedzanie chorych w godzinach porannych ze względu na wykonywanie w tym czasie badań diagnostycznych, zabiegów leczniczych i pielęgniarskich.
- Nie wolno odwiedzać chorych osobom dotkniętym chorobą zakaźną oraz osobom znajdującym się w stanie nietrzeźwym.
- Pacjent ma prawo do dodatkowej opieki pielęgnacyjnej sprawowanej przez osobę bliską lub inną przez siebie wskazaną.
Wypisy ze szpitala:
Wypis ze szpitala następuje:
- W przypadku, gdy stan zdrowia nie wymaga dalszego leczenia w szpitalu.
- Na żądanie pacjenta lub Jego przedstawiciela ustawowego. Przy wypisie pacjent otrzymuje kartę informacyjną od lekarza prowadzącego zawierającą rozpoznanie, przebieg leczenia i zalecenia, co do dalszego postępowania oraz wypis pielęgniarski z zaleceniami.
Wypisy wydawane są wg ustaleń w poszczególnych oddziałach.
Zasady ogólnoporządkowe:
Pacjentowi hospitalizowanemu zabrania się:
- Przyjmowania leków i stosowania jakichkolwiek zabiegów bez zgody lekarza.
- Zamiany/zmiany łóżka bez zgody pielęgniarki.
- Siadania na łóżkach innych pacjentów.
- Palenia papierosów, spożywania alkoholu, narkotyków, uprawiania gier hazardowych oraz handlu.
- Manipulowania przy aparaturze medycznej, urządzeniach elektrycznych, grzewczych, wentylacyjnych i windach.
- Używania grzałek elektrycznych.
Pacjent jest zobligowany do:
- Przestrzegania zasad higieny osobistej oraz utrzymania ładu i porządku w swoim otoczeniu.
- Stosowania się do uzgodnionego planu diagnostyki i leczenia oraz zaleceń medycznych.
- Okazywania szacunku dla praw innych pacjentów i odwiedzających.
- Nie zakłócania spokoju innym chorym oraz personelowi szpitala.
- Kulturalnego zachowywania się.
Skargi i wnioski można zgłaszać do:
- Bezpośredniego przełożonego osoby udzielającej świadczeń zdrowotnych (ordynatora oddziału, pielęgniarki oddziałowej).
- Koordynatora ds. Praw Pacjenta w naszym szpitalu
- NFZ w Olsztynie
- Rzecznika Praw Pacjenta w Warszawie
Adresy i numery telefonów znajdują się na tablicach informacyjnych Szpitala.
Pielęgniarka Przyszpitalna - tel. 55 239 58 44
Udziela pomocy w sprawach dotyczących pacjentów leżących, wymagających opieki po wypisie ze szpitala.
Świadczymy usługi zdrowotne:
1) bezpłatnie - osobom zamieszkałym na terenie kraju (osoby ubezpieczone),
2) za odpłatnością (osoby nieubezpieczone) oraz pacjentom zagranicznym, na podstawie odrębnych przepisów.
Zapraszamy Państwa do korzystania z naszych usług i dziękujemy za zaufanie.